ייצוג משפטי בהליך גישור

סוגיות משפטיות בדרך כלל אינן מופיעות בשחור לבן. אמת פשוטה ומוכרת זו היא הסיבה לכך שמגשר אינו רשאי לתת יעוץ משפטי לצדדים הבאים אליו לגישור. דעתו כעורך דין אינה מכרעת במקרה זה, וכל נקיטת עמדה שהיא לצד אחד מקוממת את השני.
מכאן הצורך בייעוץ אישי לכל צד. גישור אינו ויתור: גישור הוא בחירה מתוך הבנה, מהם הזכויות שלי. אנו נוהגים לקרוא להבנה הזו בשם ״מבחן המציאות״.

בהליך הגישור יבדוק המגשר ביחד איתך מהם הצרכים שלך, ובאיזה אופנים ניתן לממש אותם, אבל מגשר, אפילו הוא עורך דין מומחה בתחום, לא יהא רשאי לנקוט עמדה בשאלה אם עמדתך תתקבל או תדחה בבית המשפט… ובהתאם לכך, להעריך נכונה את האפשרויות המוצעות לך בהליך הגישור. לשם כך תזדקק לעורך דין.

כעורכת דין העוסקת בגירושין מזה כ-15 שנה, ובמקביל, בגישור לגירושין, אני מכירה היטב את הצרכים של צדדים לגישור, את נקודות התורפה בייעוץ ובייצוג לצדדים המצויים בהליך הגישור, את התפר הדק בין שמירה על זכויותיו של הלקוח לבין תמיכה ברצונו להסדיר את הגירושין בהסכם, תוך הימנעות מהליכי בית משפט.

לקביעת מועד לפגישה בעניין ייעוץ או ייצוג בגישור לגירושין

מעורבות עורכי הדין בהליך הגישור, כמו כל מהלך אחר בגישור, נקבעת בהתאם לרצון הצדדים, כפי שיסכימו. לפעמים עורכי הדין משתתפים בפגישות הגישור ממש, לפעמים הם מסתפקים בייעוץ מאחורי הקלעים, ולפעמים הם מתבקשים רק בתום הליך הגישור לחוות דעה על טיוטת הסכם הגירושין.
כשעורכי הדין משתתפים בפגישות הגישור, הם מחויבים לכללי הגישור כמו כולם, וכמובן לחיסיון המוחלט המגן על המידע שנחשף בגישור.

שתפו: